tisdag 24 mars 2015

Av lust!

19 dagar sedan senaste inlägget. Inte för att jag har idétorka, utan för att jag har haft lust med annat.

Jag startade denna blogg som ett experiment. Och för att jag ville lära mig något nytt. Jag ville se hur länge jag skulle hinna med och tycka det var kul. Naturligtvis är det även extra roligt om någon vill läsa. Om jag kan bidra till eftertanke, träningsglädje eller bara igenkänning hos en eller ett par. Det räcker stort för mig.

För bloggen är inget tvång. Ingen hets efter läsare. Inget jag tjänar en krona på. Den tar tid från annat och är en egogrej. Bara för mig. Den ska vara lustfylld. För mig och läsarna. Jag vägrar skriva varje dag för att hålla intresset vid liv. Jag skriver inte om jag inte har något att säga. Inga baraförattinlägg. De avslöjar sig. Jag skriver av lust. 

Och lust går inte att schemalägga. Lust är mycket sällan strategisk. Lusten är inte målsatt. Inte planlagd. När så mycket annat är planerat och dirigerat får denna blogg vara fri. 


Att då och då göra saker, vad det än är, av lust, är viktigt. Att skita i saker då och då är viktigt.

Jag var så otroligt nära att göra även bloggandet till en prestation. Men då avtog skrivarlusten. När jag började titta på mallar och snegla på andra tog det stopp. 

Nu är lusten tillbaka och jag prioriterar att blogga. Då och då. Om allt som jag hjärtar och när andan faller på.






Inga kommentarer: