måndag 16 juni 2014

Härliga Hannas hippa

Tänker på helgens helt magiska Hannahippa. Det är så häftigt att se hur otroligt fint det blir när vänner tillsammans skapar något speciellt för sin alldeles speciella vän Hanna. Hon som alltid fixar det allra bästa för alla i hennes närhet skulle nu överraskas och uppvaktas av 24 (!) galna grannar, kollegor, gamla jobbarkompisar, systrar, svägerskor, pluggkompisar, sambos - ja alla hade vi vår egen speciella relation till Hanna och i helgen fick vi alla träffas och lära känna varann.

Jag blir helt tårögd när jag tänker på hur alla dragit sitt strå genom att baka, fixa, boka, koka, handla, kommunicera, färgkoordinera, frågefixa, spotify-trixa, klippa, klistra, bära, skära, hacka, vispa, hispa, rimma, städa, dansa och bada.


Jag får verkligen ett moment när jag nu sitter hemma i soffan trött och tänker på Härliga all in Hanna. Hur hon alltid bjuder till och ger minst 200%. Hur hon får andra att må så jädrans bra. Hur värd hon är att firas och hur underbart det är att hon ska gifta sig. Och på hur fint det är att vi är vänner.


Minnena från denna helg kommer jag leva på länge. 

Inga kommentarer: