fredag 16 januari 2015

Löparsnack och att saker inte alltid är vad man tror...

Ikväll skulle jag sprungit långt och med pannlampa i Sandsjöbacka... Istället har jag mysigt fredagsmys. Så blir det ibland...

I veckan besökte jag proffsiga Marie på ElitRehab. Hon trodde inte att jag hade löparknä vilket jag felaktigt googlat mig fram till, utan snarare någon överbelastning på menisken. 

Jag fick prova en slags korsett/stöd man sätter över knät och springa på löpband. Skulle sluta när jag fick ont. Fick inte ont så jag slutade efter 6 km. Lite molande bara. Besöket gick så fort och nu får jag se vad som händer. Hoppas att jag klarar mig med korsetten, vila och ännu mera rehab. Fortsättning följer.

Nu ska jag lyssna på grymma podden Löparsnack och drömma om löpning istället. Och i morgon blir det  två grymma föreläsningar som du också kan gå på och få inspiration. 

Happy Friday!







Inga kommentarer: