måndag 1 december 2014

Träna lite varje dag - fram till jul

Lucka ett. Idag börjar det. Förväntan blandat med stress. Allt som måste hinnas med innan jul. Alla glöggmingel, julavslutningar allt pepparkaksbak all lucia, julklappsshopping, alla julfester, allt julpyssel, den årliga skinkgriljeringen och som det inte vore nog - alla dessa adventspresenter. Gaaaaah! Jag får krupp bara jag tänker på det.

Som lök på laxen tänkte jag lägga ytterligare ett måste till på detta: bjuda på lite träningsinspiration varje dag här på bloggen. I olika former. För träningen hjälper mig i stressen. Får mig att må bra och njuta av lussebullarna. Och att blogga om det och tipsa om enkla sätt att få in det mella varven ger mig mening.

Det är måndag och då brukar jag själv behöva lugn och rörlighet. Så ikväll bjuder jag på två av mina skönaste stretchar: en för öppning av bröstrygg (jättebra för oss löpare) och en för axel och rygg  - kolla in min debut på Youtube här.

Och till sist en för mig ganska ny men toppenövning för rörlighet i höften: tack Sarah!



Gå gärna ut och lägg er, men går utmärk att göra hemma i värmen på en matta.

Vi ses i morgon!





 

Inga kommentarer: