tisdag 9 december 2014

Lucka 9: Starkt säte och starka ben

Jag älskar utomhusträning men bangar inte för en tisdagkväll i gymet i gott sällskap. För att kunna springa mycket och hålla mig skadefri behöver jag gymet. Tunga vikter för vårra största muskler: rumpa och lår.

Jag har en sjukgymnastprogram från Elitrehab som är grymt. När jag slutade tänka på det som sjukgymnastik, och istället tänkte löpgymnastik började jag gå till gymet. Och träningsvärken man får efter att ha kört skiten ur mig är obesktivbart härlig. Och jag har hållit mig hyfsat skadefri. Till i söndags. Då började mitt vänstra knä smärta diffust under löpning, speciellt nedför.

Så nu får löpningen vila, men inte gymträningen! Ännu viktigare att bygga styrka, sköta stretchen och rulla med foamrullen. 

Draken är en superbra övning för dig som vill stärka ditt säte och lår men också fotmuskulaturen. Ta gärna en vikt och håll vid bröstet när du går upp och sträck mot marken när du går ner, så får du extra mycket träning. Se film här.

  Ses i morgon!

Inga kommentarer: