onsdag 10 december 2014

Lucka 10: Starka mammor

Idag hade jag avslutning med Barnvagnsträningen. De är inte så många nu på vintern, men de som kommer är ruskigt peppade och starka.


Under hösten har vi kört barnvagnsträning i vått och torrt varje onsdag. Bara en gång fick vi vara inomhus. Och idag då. Det var riktigt rått och blött ute. Det är jättekul att se de glada föräldrarna och deras goa bebisar varje vecka och det påminner mig om hur träningen hjälpte mig när jag var trött och sliten nybliven mamma.

Ingen i gruppen har pyttesmå nya bebisar utan barnen är nog alla över ett halvår, så mammorna har hannit bygga upp den så viktiga inre styrkan och magmuskulaturen har fått läka ihop i godan ro. Så vi kan köra ganksa hårt och tränar igenom kroppen varje gång. Men jag tänker mycket på att bygga styrka inifrån och ut när det gäller magmusklerna och vi gör övningar för att stärka rygg och axlar som blir så trötta av att bära bäbis dygnet runt. Även goa stretchar för stela ammande nackar, armar och axlar.

Här är favoritstretchen för trötta överkroppar, som ni kanske redan sett.

Här är en superbra övning för de djupa magmusklerna om man inte vill ligga på marken.

Idag var jag också och köpte världens skönaste sportbehå, såklart i Salming Running Store. Väl värt ett besök. Mycket rabatter nu inför jul.

Inga kommentarer: