torsdag 4 december 2014

Lucka 5: träning i det lilla formatet

Idag är det fredag med allt vad det innebär. Vi har julfest på kontoret som börjar tidigt... Och ingen lunchlöpning hinner jag med. Då gäller det att träna i det lilla formatet. Inte hoppa över.

Jag hinner fem solhälsningar direkt innan frukost. Se film med proffsiga Magnus Ringberg här. Man vaknar jättemjukt och får upp rörligheten i kroppen och andningen. Förbereder mig för en strålande dag...

...eller? Den börjar med att vi glömt att Leo skulle ha matsäck till kamelutflykten idag (japp - kameler vid Domkyrkan - Julspel). Magnus ställer till med pannkaksstekning. Jag föreslår mackor...

Sen fortsätter det med ett Vilda-bryt som glömt göra matteläxan. Snabbt gör vi några äpplen minus några andra äpplen. Jag förklarar milt att "alla glömmer", ingen fara. Viktigare är att du äter din frukost. Berätta för läraren att du gör resten i morgon. Motvilligt går hon med på det.

Morgonen fortlöper med att Leo tappar in sin alldeles egna, nybyggda legofigur under kylskåpet. Milt förklarar jag "att om du ska hinna se några kameler idag går den ligga där under dagen. Vi hämtar den sen". Motvilligt går han med på detta. 

På med kläder och iväg. Regnar gör det också. Väl framme på förskolan berättar fröken glatt att de är för få i personalen så det blir ingen utflykt idag. Gaah! Men som tur är verkar Leo oberörd över detta faktum. 

Jag skyndar vidare till bussen. Trafikkaos. Bilarna kryper fram. Fast besluten om att detta är en underbar dag och en dag där det ska få plats lite, lite träning står jag på ett ben väntan på bussen (som vi lärde oss om häromdagen se här ). 

Nu sitter jag på bussen (som busschauffören glatt meddelar i högtalarna är 11 minuter sen) och bloggar och tränar i smyg. Det går utmärkt att jobba med bäckenbotten och inre magmuskulatur på en varm och fullsmockad buss. Spänner magmusklerna på djupet. Inspiration hämtar jag här, och jag har även laddat ner Mammamage-appen trots att det var över fem år sedan jag födde barn. Där finns toppenövningar för mage och rygg och bäckenbotten i olika nivåer (håll ut och lura den lite så kommer du snabbt till en högre nivå om du inte är nybliven mamma).

Det får räcka med träning för idag, för julfest är också träning i form av boule och kanske dans? All träning räknas.

Ses i morgon!

 

Inga kommentarer: