lördag 20 december 2014

Lucka 20: minigym hemma

Idag trodde jag inte att jag skulle komma ut i skogen  - men när Leo lekte hos en kompis hann jag ut en halvtimma. Jag provade att springa i sakta lunk. Försiktigt, försiktigt. Tass tass. Känslan var obeskrivbar. Så skönt att få springa igen efter en och en halv veckas vila. Knät ömmade något, men är äntligen bättre!

När jag kom hem fortsatte jag med cirkelträning i mitt lilla hemmagym. Det är guld värt att ha några hemmaträningsredskap att komplettera med när tiden är knapp eller man inte kommer loss. Vi har de flesta av redskapen framme - för då blir träningen verkligen av. TRX är min nya kärlek, så användbart till hela kroppen. Hänger den under trappan i hallen. Se lite övningar här. Jag gör mest mag- och benövningar i den, men ska börja lära in fler för bröst, rygg och armar. Och barnen älskar att hänga i den! Behöver inte köpa originalet. Vi har en från Casall för under tusenlappen.


Under årens gång har vi samlat ihop till ett gym i minityr: påbyggbara hantlar, pilatesboll, gummiband i olika styrkor och chinsbar.

Här är dagens cirkelträningspass för hela kroppen:
5 stationer, 5 varv minst, 40 sek/station
  • Mage: Lofsan visar hängande benlyft i chinsstången här
  • Framsida lår och höftböjaren: Bendrag framåt med gummiband
  • Bröst och rygg: TRX
  • Axlar: Hantelyft åt sidan
  • Baksida lår, rumpa: Draken med hantel
Ses i morgon!





Inga kommentarer: