fredag 19 december 2014

Lucka 19: insida lår

Julledig!!! Fasen va skönt. Jag och Leo är gräsänklingar och fredagsmyser.

 
Här är ett tips som jag nyligen fick om en bra övning för insida lår som vi ofta glömmer bort att träna. Jag har iallafall fokuserat mycket på utsidan och fick tipset om att träna insidan också. Tack bästa Kajsan! Balans mellan muskelgrupper är viktigt.

Jag började träna insidan på djupet häromdagen när jag ändå låg hos Leo som skulle sova. Tog ett ganska hårt och ungefär en decimeter brett gosedjur och placerade mellan knäna. Låg på rygg med svanken tryckt mot underlaget, böjda knän, fotsulor i underlaget. Pressade sedan inåt och höll trycket under cirka 10-15 sekunder. Upprepade många gånger. Tills det riktigt brann på insidorna. Fokus på insidan långt upp, nära bäckenet. Sen sov Leo!

Här är ytterigare en övning för insida lår.

Happy Friday!

Inga kommentarer: