torsdag 11 december 2014

Lucka 11: Stretch och foamrulle

Ingen lunchträning idag och knät gör fortfarande konstigt ont när jag springer. Så jag vilar. Och idag strejkar nacken också. Smörjer med liniment och masserar. Skit.


Stopp. Inte mer gnäll nu. Men jag är så bortskämd med att må bra och vara skadefri så när jag väl drabbas är jag värre än en förkyld man. Men det blir lite nedåtgående spiral och det är aldrig bra. Jag får nu försöka fokusera på det jag  kan göra i träningsväg snarare än det jag inte kan. Inget blir bättre av att tänka på att jag borde springa långt och mycket nu inför Sandsjöbacka. 

Så jag tar fram mitt självhjälpskit: foamrulle, massageboll, basketboll, liniment och Ipaden med yogobe. Tänder ett ljus. Masserar och smörjer nacken. Tänker på att det här var menat. En lugn kväll med mild träning. Så kanske kanske allt är bättre i morgon. Eller på lördag. Drömmer om Lucialöpning.

Här är en länk till hur man använder en foamrulle för att stretcha  insida och utsida lår. Man kan stretcha utsidan och sätet med hjälp av en basketboll om man inte har en rulle (eller en ståltermos- fick tipset av en stenhård bandyspelare -det gör lite ondare men ger effekt:)

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: