söndag 23 november 2014

Vackert vilse

Detta inlägg påbörjades för en väldigt jobbintensiv vecka sedan. Och blev klart nu. Såhär skrev jag då:

Sömnkaoset i familjen har blivit värre och värre och fredagnatten kan liknas vid tortyr. Gårdagens förmiddag var verkligen ingen dag att minnas - hela familjen gick på sparlåga. Iallafall bestämnde jag mig för att fullfölja min plan att ge mig ut på en lite längre löprunda. Långsamt tempo. Inga tidsgränser - det får bli vartsomhelst och hursomhelst, huvudsaken var att komma ut. Tömma containern och låta skogen läka mig. Och så blev det. Årekärrs skogar äro outgrundliga. Efter två timmars härlig långsamlöpning på stigar och i kärr kom jag tillbaka som en ny människa. Och på köpet blev mina nya Salming Speed ordentligt insprugna och skitiga. På två timmar hann jag springa vilse, möta många trevliga hästar och hundar. Mest spännande var när jag lyckades springa in på ett industriområde som var låst och inhägnat med både älgstängsel och taggtråd. Utan att hitta ut igen... fick vackert springa tillbaka och leta efter det hål i staketet jag sprungit in genom...Och det var nästan kolsvart ute när jag äntligen kom hem.


Igår fick jag också en härlig löpupplevelse. Jag samlar bara på sådana. Sömnkaoset är inget riktigt kaos längre (löser det genom att byta platser en gång per natt :), så lagom utsövd blev det en timma njutningslöpning på eftermiddagen. Började och slutade vid vackra havet: Skintebo bryggor. Däremellan blev det en tur upp i Årekärr igen via Billdals park. Lugn början och sista tre kilometrarna så snabbt jag orkade. Skönt! Avslutade med enbensböj-hopp, sidoutfall, armhävningar och höftlyft mot bryggan. Och att bara sitta. Titta på svanarna och det stilla havet. Lördagslyx.




Inga kommentarer: