fredag 14 november 2014

Lunchträning it is!

Önskar så att morgonträning hade funkat för oss. För mig funkar det, men jag lever med tre andra som inte uppskattar en mamma som "smyger" på morgonen. Ibland undrar jag hur andra får till det... Det skrivs så mkt om den underbara morgonträningen. Jag håller med, den är superskön. Härligt tyst och tomt ute. Morgonlungt. Men i mitt fall ställer den till mer än vad den gör nytta:  morgonträningen väcker hela familjen som just nu behöver sin sömn.

Men varför sakna det man inte kan få? Jag tränar gärna på lunchen istället. Denna veckan fick jag till två pass. Idag skön lunchlufs med springsugna kollegor. Härligt att få lite dagsljus nu när det är mörkt både  innan och efter jobbet. 
Och igår höll jag ett mage-rygg-tabata-pass i ett av våra konferensrum. Så effektivt! Jag gör en variant av tabata och kombinerar två övningar tex sneda crunches och crunches och kör gärnet under 20 sek, vila 10 sek mellan dessa två. Upprepa 8 st 30-sekunders rundor. Sen byter jag till två nya rörelser: sidoplanka höger respektive vänster. Efter 8 rundor byte igen: kombinera bergsklättraren med rygglyft. Sista kombon: katt/ko och magtunneln. Det blir kort, intensivt och fokuserat. Sen smakar lunchen extra gott.


För mig funkar lunchträning jättebra. När får du till din träning?

Inga kommentarer: