fredag 10 oktober 2014

Vilken utveckling!

För ett år sedan träffade jag härliga Jennie på en kostrådgivarutbildning. Hon berättade om sitt utomhusträningskoncept Rootcamp som hon nyss startat ihop med Hannah och Anna-Lisa. Jag blev grymt sugen på att få vara en del av det: "Utomhusträning med 100% träningsglädje, det är ju jag" tänkte jag. Och drömmen blev ganska snart verklighet, och i januari i år startade jag mitt allra första Camp här i Billdal.

Nu, ungefär ett år efter vårt första möte har har vi alla i teamet tillsammans utvecklat och drivit Rootcamp framåt. Och vilken utveckling! 

Vi har ställt ut på Hälsodagarna, kört Träningsweekend på Käringön, utbildat och certifierat oss till Crossnatureinstruktörer. Och vi har sprungit midnattsloppet ihop med våra deltagare. Dessutom har vi varit med i olika tidningar och intervjuats i direktsänd riksradio. Och som det inte vore nog är vi numera sponsrade av Salming! Så i onsdags hade vi en VIP-kväll i Salming Running Store i Sisjön med rabatter på löparskor och träningskläder och mingel för våra deltagare. 


Och aktiviteterna slutar inte där: igår körde vi ett jätteroligt Rosa bandetpass i Slottskogen för att samla in pengar till bröstcancerforskningen. 

Nu sitter jag här trött och nöjd i soffan efter att ha avslutat veckan med ett provapå-pass i Billdals park. Grym uppslutning och ett härligt gäng var vi som svettades i den härliga höstkvällen.


Jag längtar redan till på onsdag då vi kör igång årets sista campomgång. Det är verkligen fullt ös för Rootcamp och jag njuter av varje sekund!

Inga kommentarer: