fredag 1 augusti 2014

Träningskläder som piggar upp och gör gott

Det finns så mycket snygga träningskläder! Jag tycker väl inte man ska köpa, köpa, köpa så fort man ser något snyggt, för ärligt, så mycket tränar vi ju inte egentligen. Men när träningslusten tryter kan faktiskt en ny, fin och ofta färgglad top ge lusten tillbaka.

Att älska träningskläder och viljan att konsumera med hjärtat behöver inte vara ett problem. I affären Sportstyle Women Only finns många olika märken och sjukt mycket fint. De har bland annat ett Kanadensiskt märke Lole som tar hänsyn till miljön i sin produktion och sina materialval. Väldigt fina färger och skärningar. Titta på hemsidan här. 


Ett annat märke som jag upptäckte i just denna affär är Drop of Mindfullness. Ett svenskt märke som som har mycket yogakläder men också andra fina, funktionella träningskläder för kvinnor. De har en bra filosofi och skänker en del av det du betalar till ett välgörenhetsprojekt i Afrika. De har också små fina mindfullnesstexter tryckta på kläderna och jättehärliga material. Kolla in här.


För ett tag sen behövde jag ny inspiration och köpte två fina toppar från DOM. En påse som gjorde gott för andra men mest för mig. Vips kände jag mig som en väldigt tränande person.


Inga kommentarer: