tisdag 19 augusti 2014

Stark inifrån och ut

Oavsett om du fött barn är man eller kvinna träningstok eller motionär är det viktigt. Att vara stark inifrån och ut. I magen. Jag pratar om de djupa magmusklerna som inte syns, men som gör skillnad. Många fokuserar på magrutor och har ingen aning om att vi har inre och yttre, sneda och raka magmuskler. Med olika funktion. 


 Men har du inte styrkedjupet inifrån kan du få alla möjliga problem tex med ryggen. Eller har du fött barn och börjar med att träna på ett sätt som fokuserar på de yttre magmusklerna är risken att magen fortsätter ha en buktande form även om du tränar och tränar. Träningprofilen Lofsan visar toppenbra och enkla magövningar för de djupa magmusklerna i klippet från tv4-morgon här.

Vill du veta ännu mer och på allvar träna dig inifrån och ut kan du ladda ner Katarina Woxneruds mammamage-app. Läs mer om den här. Den är inte alls bara för nyblivna mammor utan för alla. Själv har jag en 5-åring och en 8-åring och anser mig själv som en tränad person och har ändå stor nytta av den. 22 välinvesterade kronor. Några minuter varje dag går jag på djupet. Får nya vardagsövningar efter varje styrkenivå jag klarat av. Vissa kan jag göra på bussen. Andra när jag nattar barn eller kollar på tv. 

Låter himla käckt och lite tråkigt. Men så värt! 

Inga kommentarer: