lördag 26 juli 2014

Morgonträningsmagi

"Gå upp tidigare så blir träningen blir av" . Det tipset fick jag av en klok, vältränad kompis och jag tänkte att nä, jag vill sova. Sömnen är viktig för mig. Men under dessa tokvarma dagar har morgonträning varit det enda alternativet. Och faktiskt, jag gillar det. Det är svalare, tystare. Och att komma hem efter en löprunda eller ett styrkepass i parken till ett dukat frukostbord, det är morgonträningsmagi. 

Det låter så käckt och hurtigt. Och ja det är det. Men men med den härliga känslan som sitter i hela dagen får man stå ut med att kallas hurtig. Vill man få till sin regelbundna träning får man helt enkelt vara käck och gå upp lite tidigare. Så värt!

I morse väckte jag min svåger för en halvtidig löprunda. Efter en snabb kopp snörade vi på oss dojjorna. 24 grader. Puh! Men med 7 km i benen och lite coreträning på gräsmattan kändes frukosten extra god. Och vilken fin runda. Fick upptäcka hav, camping och sommarstugeområden. Sen hade vi resten av den kokheta dagen kvar till annat.


Inga kommentarer: