måndag 21 juli 2014

Första dagen på jobbet

Svensk Sommar när den är som bäst. Nyligen kvällsbadad på Killingsholmen. Kärlek. Och jag har börjat jobba. Och det är faktiskt helt ok. För efter två magiska veckor i Frankrike och sedan fullt njutande av sommarsverige är jag helnöjd. Först var det grymmaste bröllopsfesten i vackraste bröllopspimpade trädgården i Lindome som sedan avlöstes av tre gudomliga dagar i idylliska Fjällbacka. Toppat med en magisk dag i finaste Mollösund. Å alltihop ihop med mina varma och gästvänliga vänner. Ett fantastiskt sätt att få umgås med vänner och se deras smultronställen är att faktiskt kunna tacka ja när de bjuder in. Det är sällan man hinner, men det går. På sommaren.

Sen lek, bad och fix hemma i Skintebo. Finaste vädret. Godaste grannarna. Rose på nymålade möblerna på altanen. Krabbfiske och simborgarmärke. Örtagårdsbygge och megatotalrensning av gammalt bröte. Sommarrootcamp. Grill och poolparty. Hallonplock och glass. Sova. Långfrukost. Njuta. 



Så igår började tankarna på jobbet göra sig påminda. Hade glömt koden till kontoret. Hälsotecken. Trodde det skulle bli jobbigt idag. Det blev det inte. Alls.

För att göra mjukstart och få ut det godaste av dagen mötte jag upp med min fina vän och yogalärare Cristina. Tidigt. Stilla. Hennes första semesterdag. Min första arbetsdag. Vi cyklade till havet och gjorde yoga och mediterade. Fridfullt. Vackert. Sen cyklade jag till jobbet. Värme i luften. Suget i benen. 



Det tar ju alltid ett tag att komma in i jobblunken och eftersom vi endast var fyra tappra på hela kontoret och många kunder på semester så var det oerhört lugnt och skönt. Läsa mail. Rensa. Planera och förbereda inför höstens alla kommande projekt. 

Men så ringer mobilen. Sveriges Radio P4 Extra som undrar om jag vill komma till Radiohuset och prata om utomhusträning. I direktsändning. Riks. Om jag vill!!!??? Snällaste kollegan täcker upp när jag susar iväg. 

Plötsligt händer det. Expert på utomhusträning. Det är jag! Lyssna gärna här.

Inga kommentarer: