lördag 3 maj 2014

Testing, testing

Nu är jag trött. Och matt. Och helnöjd. Har idag testat att springa låååångt inför kommande Stockholm Maraton. Tre mil blev det. Ett helt Lidingölopp utan backar. Fy fan vad lång en mara är. Fy fan vad stolt jag kommer att vara när jag är i mål.

Idag har jag testat massor av nya saker. Vattenpucken till min löpryggsäck var toppen. Sjysst att kunna ha med sig vatten och energi utan att det känns tungt eller klumpigt. Synd att jag inte hade smörjt in huden precis innan halsen med min eminenta Sport Slick-salva, för första milen blev det skav. Men alltefter jag drack blev ryggan lättare och skaver mindre. Annars funkade salvan som utlovat: inget skav och lena fötter. Luktade dessutom lite, lite Pina Colada.


Provade dessutom såndär äcklig energigel efter ett avklarat Göteborgsvarv. Magen pallade och jag fick faktiskt lite extra sjuss av den. Men det äckligaste jag testade var faktiskt att göra en gubbsnytning. Nivet en såndär man riskerar att få på sig när man är ute och går och blir omcyklad eller omsprungen av en man i trikåer. Händer aldrig med tjejer. Men idag var jag tvungen och jag kollade mig om många gånger först. Man måste visa hänsyn om man ska syssla med sånt äckligt. Och det visade dig vara riktigt praktiskt. Ska nog fortsätta i smyg.

Nu är det soffläge, kompressionsstumpor och lördagsgodis som gäller. Fasen vad jag längtar. Kan man längta med skräckblandad förtjusning?

Inga kommentarer: