söndag 27 april 2014

En riktigt bra lördag

Igår hade jag så jäkla skoj! En dag med många favvoingredienser. Solskensfrukost med mysigaste Mangan, tuff tävling med grymmaste laget, cafémys med bästa barnen och god grill med godaste grannarna.

Tough Viking var roligare och faktiskt lättare än vad jag hade trott. Vi i laget var fem rejält taggade killar och tjejer men nog faktiskt lite nervösa när vi väntade på start. När vi såg det feta rugbylaget som var första hindret. Men när startren gick var hela tävlingen tjugo hinder ren glädje och sju kilometer jävlar anamma. Som lite mindre och tjej kunde jag krypa ihop och klarade mig fint. Men rugbykillarna gick hårt på min manliga och större lagkamrat. Leran var jobbig, klättringarna gick bra, med hjälp från kompisarna. Läskigt med att hoppa från högt torn baklänges. Isen var cool. Elden häftig. Elen mesig. Bra terränglöpning med mycket stigningar. Taggtråden som jag varit lite rädd för gjorde mig faktiskt besviken. Kunde ju krypa på alla fyra med god marginal! Mest stolt är jag av att ha klarat hela monkey bar! Fick in en bra pendelrörelse och hade inte blöta handskar som gled, utan bra grepp. Skrek rakt ut efteråt: fan vad bra jag är!

Ett hinder hoppade jag över. Rexonarampen som man skulle springa uppför på slutet. Såg ingen enda tjej som klarade den under tiden jag stod och tvekade. Men såg däremot en efter annan komma ner med blodiga knän. Tufft och grymt att försöka. Ville inte bryta benet inför de löplopp som väntar mig. Två i laget klarade det! Men det grämer mig lite, för tänk om jag hade klarat det... Men trettio armhävningar är skonsammare.

Sån enorm glädje när vi alla i laget gick i mål efter elhindret, skitiga och lyckliga och fick varsin fet och riktigt snygg medalj om halsen. 


Duschen efter detta lopp kan nog räknas till de topp tre skönaste i mitt liv. Hämtade barnen hos fina mamma och pappa som alltid ställer upp på mina äventyr. De såg lite smått rädda ut när jag iskall, frossande och lerig dök upp hemma hos dem (kan rekommendera att byta om innan ni kör hem... även om ni längtar).

Och lunchen på kaféet med mina illbattingar till barn efteråt var så extra god. Kändes bra att kunna berätta för dem att jag sprungit över levande eld och badat i isvak. Det är ju viktigt att ha en tuff mamma... 

Och rosévinet på altanen smakade extra gott med fina grannar som sällskap. Alltid lika najs med spontangrill. 


Tack alla som gjorde min dag!


Inga kommentarer: