tisdag 8 april 2014

Sporrad av gänget i regnet

Visst är det härligt när solen skiner och marken är torr när vi tränar utomhus. Hittills har vi under Rootcamppassen klarat oss bra från det värsta skitvädret. Tills idag. Men det gjorde inget! Det blöta och skitiga sporrade iallafall mig till att köra lite hårdare. Planera bättre. Utmana mer. 

Efter den Crossnatureutbildning som vi alla i Rootcampgänget gick för en tid sedan har jag så många tankar om övningar och upplägg att jag önskar jag hade Rootcamppass varje dag. Idag körde vi ganska mycket kondition varvat med styrka. Allt blir roligare om man lägger in ett lekmoment, stafett eller en parövning. Att låta kompisen vara motstånd. Att bygga muskler med en annan människa som tyngd. Det kräver samarbete och ingen blyghet. Passar mig och mitt gäng perfekt. Mycket svett och skratt ... Och vilja!


Att komma hem efter att ha tagit ut sig och skitat ner sig ordentligt känns tufft! Påminner om vad dom händer om ett par helger. Då blir det tufft. Riktigt tufft. Har förberett mig bland annat genom att hänga i min chinsstång och gör visserlgen små små framsteg... Men är långtifrån tillräckligt. Tur att vi är ett lag. Återigen: samarbete är kul. Fler klarar mer.


Inga kommentarer: