söndag 13 april 2014

Nya erfarenheter

Sitter i soffan efter en härlig helg med många nya erfarenheter. I morse gräddade jag de surdegsbröd som både jag och Mangan blandat och matat och vikit och jäst. Det är många moment, men shit vad bra de blev. Bäst var också att barnen fullkomligt slukade dem.

Efter lunch åkte jag ner till Varberg för att träffa mina lagkamrater i Westcoast Madness för första gången, det lag som jag ska springa Tough Viking ihop med. Underbart väder och jättekul att inse att jag är med likasinnade: "Ja vi gör burpees här" och "därborta är en perfekt mur för dips". Roligast var när vi alla fyra tog oss över en två meter hög trävägg. Först gick det med lite hjälp och putt, sen klarade jag det helt själv med hjälp av min envishet. Det tråkiga var att när vi skulle springa hem till bilen, sista 500 m så sträckte jag till min vad. Fan! Troligen var det gårdagens långa löptur som påminde mig om att jag kanske skulle vila idag...


Hursomhelst, jag åkte hem och smörjde och lindade hårt. För sedan var det ju dags för Rootcamp. Lite halt och lytt fröken var jag idag, men mina goa deltagare körde hårt som vanligt. Så det blev lite påskgodis efteråt. 


Nu sitter jag alltså här och hoppas på att jag kan träna inför alla roliga utmaningar. Googlar på vadsmärtor och undrar om det är lite överansträngning, "gumvad" en riktig bristning. Hoppas att vila och linda hjälper, så blir det i köp av kompressionsstrumpor i morgon. 

Inga kommentarer: