tisdag 15 april 2014

Från hjärtat

För några dagar sedan bloggade jag om en förläsning jag varit på, om hur inspirerad jag blivit av denna Ann-Sofie som föreläste. Jag pratade också mycket med andra om det efteråt, så som man gör när man är inspirerad och imponerad. Men ofta glömmer vi att berätta vad vi tycker till just den det berör. Till den som berömmet gäller. Många tänker nog att de personer som man beundrar inte vill ha just min återkoppling. De vet väl redan om att de är bra och varför skulle de vilja ha mitt beröm? Jag tror det är fel att tänka så. Så jag mailade länken till mitt blogginlägg för att inte hålla min uppskattning för mig själv. Och fick uppskattning tillbaka, genom att i min tur bli omnämnd i Ann-Sofies blogg. Det tar inte många sekunder men det gör skillnad. Säg från hjärtat vad du tycker, det kan nästan aldrig bli fel.


Inga kommentarer: