tisdag 22 april 2014

Happy feet

Jag har sagt det förr och säger det igen: Kroppen är så fantastisk. Om du behandlar den väl behandlar den dig väl tillbaka. Om du kör på för hårt får du skador. Om du inte vilar läker du inte. 

Jag borde kanske inte ropa hej ännu, men gör det ändå. För jag är så himla glad över att min onda vad verkar ha läkt.  Efter skadan vilade jag tills nästan all smärta var borta. Visst blev jag frustrerad och besviken av att inte kunna springa nu när jag verkligen behöver lägga i en högre växel. Men vaden hade sagt ifrån, och jag lyssnade. 

När jag sedan vilat klart och i helgen kunde springa milen utan det minsta känning var jag sådär barnsligt lycklig. 


Samma känsla under kvällens backträning. Med stort leende sprang jag och pratade högt med kroppen: Fan vad bra du är! Tack för att du bär mig!





Inga kommentarer: