tisdag 15 april 2014

Förbereda, planera och diskutera

Ibland är det roligare att panera inför och tänka på lopp och utmaningar än vad kanke själva utförandet är. Så är det eventuellt med Stockholm Maraton... 

Iallafall är det vansinnigt roligt att det nu börjar dra ihop sig. De längre passen planeras in. Hur långt ska man egentligen springa innan? Tre mil? Vågar man dricka sportdrycken under loppet? Vilka strumpor ska man ha? Kanske behöver vi ladda på med diverse återhämtningsprodukter? Ja allt sånt och lite till behandlade vi över telefon i veckan, jag och Kajsa, min partner in crime på maran. 

Men en sak känner jag mig iallafall helt trygg över: salvan jag ska smörja in både fötter, armhålor och ljumskar, ja allt med, för att slippa nötande och skavsår under loppet. Kanske lite overkill, men som den crèmefetishist jag är kan det aldrig vara fel med en dyr och omtalad crème som man får babyfötter av. Så jag webshopade från Orienteringsshopen i Stockholm och fick hem mirakelsalvan i brevlådan dagen efter: Sportslick!

Jag blev så peppad att jag nästan glömde av att jag fortfarande har lite ont i min vad. Men den får jag smörja med liniment så löser det sig.

Inga kommentarer: