tisdag 11 februari 2014

Tuffa utmaningar

Ibland är det mycket roligare att säga ja än att säga nej. Eller kanske. Som när jag idag fick frågan om att vara en del av ett lag i Tough Viking i april. Jag gillar lopp och utmaningar men att kräla under taggtråd, hoppa över hinder och ta sig igenom lera och iskallt vatten är inget jag har funderat på att göra. Förrän idag. Min nyfikenhet drev mig till att säga ja. Måste ju prova!

Så nu är det bara att börja träna. Mer och  annorlunda. Får testa att köra mer hinderbanor. Detta blir stor inspiration till kommande Rootcamppass. 

Ett annan skrämmande och rolig utmaning som jag tackat ja till är Stockholm Maraton. Så långt har jag aldrig nånsin sprungit. Måste ju prova!


Så för att inte komma oförberedd till dessa utmaningar gjorde jag slag i saken och sprang en bit av hemvägen. Har tänkt tanken men inte provat. Såååå skönt! Min plan är att lite i taget springa längre och längre del av hemvägen. Hoppa av bussen tidigare och tidigare för varje vecka för att sedan skippa den helt. Det är ett grymt smart och smidigt sätt att få in långpassen i det berömda vardagspusslet. Lite planering krävs det såklart. Men det är det värt! Fin utsikt, frisk luft och färdigtränad när jag kommer hem.


Inga kommentarer: