söndag 2 februari 2014

100% Träningsglädje

En del är säkert lite trötta på alla mina statusuppdateringar om Rootcamp. Här kommer ytterligare ett blogginlägg. För jag skriver om det som jag hjärtar.

Jag, som alla andra, älskar när jag får lägga tid och energi på meningsfulla saker. Som att träna ihop utomhus med andra. Som att få vara med och skapa 100 % träningsglädje. Att se hur människor vågar utmana både sin fysik och sin bekvämlighet. 

Igår var fjärde gången jag körde Rootcamp med min grupp. Varje gång har jag kommit hem trött och lycklig. Så även igår. Inget pass är det andra likt. Igår körde vi hopp över bänkar, armhävnigar, dips, idioten, plankstafett och två-och-två-övningar i backe. Det finns knappt någon bättre kombo än att få vara med och peppa ett gäng härliga människor, utomhus, i alla väder och se dem utvecklas.

Min grupp är fantastisk! Alltid lika på G och engagerade i vad vi ska göra. Oavsett om det är beeptest eller burpees. Oavsett kyla eller snö. Stöttar varann och peppar varann. 

Idag var det lite vår i luften och även om jag älskar snö så längtar jag verkligen till vårens utomhusträningar och till den dagen några av oss springer i mål i något av alla de lopp som ligger framför oss. Starka, snabba och framförallt: lyckliga!








Inga kommentarer: