söndag 17 november 2013

Move Your Ass and Your Mind will Follow

Så är det ju. Om jag byter miljö får jag nya infallsvinklar. Annan inspiration. Om jag hela tiden sitter på rumpan på min plats på kontoret kommer sällan några nya, kreativa tankar.

För mig handlar det inte bara om att byta miljö. Mycket av kreativiteten skapas genom själva rörelsen. Minns en lång löprunda där säkert ett tiotal uppslag till blogginlägg dök upp. Och lösningar kom på saker som jag grunnat på. Jag ville inte sluta springa för min hjärna var i ett så gott flow.

Många kreativa och klarsynta tankar dyker ju också upp direkt efter träning. När man är slut i kroppen har hjärnan liksom fått en rening. Tänker på magiska stunder sittande i bastun efter svettig längdskidåkning. Eller när jag fått idéer stående i duschen efter gymet. "Så ska jag göra ju". Eller "Varför har jag inte provat det här?"

Kört fast? Just Move Your Ass


Inga kommentarer: