söndag 17 november 2013

Fuck it mode

Nu kör vi! Så fantastiskt sköna ord. Att inte hålla tillbaka. Inte oroa sig för vad andra ska säga. Inte tänka på att någon annan säkert gör det bättre. Lita på att det jag gör faktiskt är skitbra. Kanske inte i allas ögon. Men på mitt sätt. Enligt min magkänsla. Med mej vid rodret.

Tack ni som påminner mig när jag halkar ur. När jag tappar fokus på "kör" och fastnar i "tänk om". Speciellt tack Icona Pop för er tolkning av uttrycket "Fuck It mode" (se Skavlan ni som inte är bekanta med detta). Äg, ta plats, kör!

Jag vet ju att kör många gånger är bättre än håll tillbaka. Att ja är roligare än nej. Men med "Fuck it mode" fick jag ord på ett känsloläge där jag vill vara mer och oftare i. "Fuck it" gör det lättare att påminna mig om hur bra det egentligen kan vara. Lättare att plocka fram. 

Så jag snodde det, gjorde det till mitt och fyllde det med Jenny. Varje gång jag går in i "Fuck it mode" känns det grymt. När jag är där kommer idéerna av sig själva. Får mer gjort, är gladare. Ser inga hinder. Det vill liksom bli bra då. Av sig självt.




1 kommentar:

Anonym sa...

YES! Och bästa av allt, när man trillar ur är det bara att gå dit igen :-)/E