söndag 24 november 2013

Måste ha!

Suttit många timmar framför datorn. Ägnat mig åt min nya kärlek. Nike Free Run (löparskor med barfotakänsla). Kan ju designa helt själv här. Kul! Måste bli rätt färg. Så sjukt snygga. Så sjukt sköna. Habegäret släpper inte greppet. Blir nog svarta med neongult och rosa. Rosa eller neongul Swosh? Och svart eller vit sula? Eller rött och vitt? måste matcha träningskläderna. Många val. Dethär är ju viktiga grejer. Värt att lägga både extra tid, engagemang och pengar på...
Men så finns det ju de som inte har några skor. Alls. Får dåligt samvete när jag tänker på artikeln jag läste i Metro i veckan. Att nu när kylan kommer behöver Stadsmissionen massor av vinterkläder. Varma kängor. Långkalsonger. Jackor. Tillochmed med begagnade underkläder. För vissa har inte ens råd med det. Egna kallingar alltså.

Så jag börjar rensa garderoben. Det jämnar visserligen inte ut någon orättvisa. Men hjälper iallafall någon långt ifrån golvvärme och brasa att frysa lite mindre. Om kroppen. Och det väcker mina tankar  om hur jag kanske vill prioritera i fortsättningen.

Om jag har möjlighet att skänka något när jag köper till mig själv. En god tanke inför julen. Kommer be mor- och farföräldrar att om de vill kan de lugna sig med klapparna. Räcker ju med lite. Barnen badar ju bokstavligen i paket redan innan tomten dykt upp. Köp hellre en julklapp till någon okänd och skänk till Stadsmissionen. Eller skänk pengar till BRIS, till barn som kanske mår skit under julen, här. 

Inga kommentarer: