onsdag 27 november 2013

Hand i hand mot nya utmaningar

Ok. Jag har pratat om det förr. Att det är så häftigt att flytta gränser. Att utmana sig lite till. Och nu har jag hittat en likasinnad.

Jag har inte känt henne så länge, men jag är så glad att jag har hittat en vän som lika mycket som jag älskar att springa. Som minst lika mycket som jag längtar efter att någon gång få springa New York Marathon. Som med samma självklarhet anmäler sig till Stockholm Marathon då platserna 2014 i New York är slut.

Så nu är vi anmälda. Det kommer bli tungt. Det kommer kräva svinmycket träning. Det kommer vara annorlunda. Stad istället för skog. Asfalt istället för stig. Över en mil längre än vad jag någonsin tidigare testat. Men med bästa sällskapet kommer det bli så jävla kul! Hon kommer säkerligen swisha förbi mig, men det kommer bara motivera mig till att fortsätta. 

Som sagt. Det är den största utmaningen hittills, iallafall när det gäller träning. Och förhoppningsvis smittar det av sig på livets alla andra beståndsdelar. 

Ett steg i taget. 




Inga kommentarer: