torsdag 3 oktober 2013

Helnöjd kund!

Min frisör är bäst. Inte bara för att hon klipper och färgar som jag vill ha det, utan för att hon vet hur man ger detdär lilla extra. Som gör att jag inte byter. Någonsin. Som gör att jag vill rekommendera henne vidare till alla jag känner (men hon har alltid fullt och lång väntetid så tyvärr kan ni som läser inte få uppleva hennes finlir).

Vad är då det lilla extra? Jo. Först och främst klipper hon på tider som passar mig. Ibland rysligt tidigt innan jobbet. Förstå att jag blev förvånad första gången hon erbjöd sig att fixa macka till kaffet! Ibland blir det kvällsklippning. Då har jag med mig min bästis och en flaska vin (som vi inte bjuder frisören på förstås). Men hon bjuder på snax och bästa loungemusiken. Ibland klipper hon på helgen. Då kan jag passa på att ha med stora tjejen. Henne klipper hon också.

Och sen blir jag aldrig någonsin påprackad någon ny onödig stylingprodukt. Men behöver jag någon fixar hon såklart alltid det bästa. 

Och nuförtiden har jag ju lugg som behöver underhållas. Hon skulle aldrig klippa "ekonomilugg", utan jag piper in när det behövs så fixar hon det. Gratis. Utan bokning. Det är det bästa. Hon vet att om hon bjuder mig på ynka tre minuter så är jag henne så himla tacksam. Och helnöjd. 


Inga kommentarer: