lördag 19 oktober 2013

Fröknäcke och hemmagym

Så skön lördag. Sovmorgon, gofrulle med hemmabakat bröd och goda ostar.

Lite städ, lite plock, lite tvätt. Maria Mena i högtalarna.

Och så hemmaträning. Älskar mina hantlar. Så smarta. Kan göras tyngre eller lättare när det behövs. Alla tycker nog inte att de är lika snygga som vardagsrumsinredning som jag tycker. Men ligger de framme blir träningen av! De övningar jag inte hann med på gymmet igår tar jag inemellan fröknäckebak och Leolek.


Fröknäcke är liksom grejen i många familjer runtom oss. Jag fattar varför nu. Beroendeframkallande gott och enklast i världen att göra. Det finns många recept att googla upp. Men det jag gjorde idag var helt utan mjöl. Bara frön av olika slag, lite kruskakli, rapsolja, kokt vatten, flingsalt och rosmarin. Leo hällde i, rörde om och strödde på färsk rosmarin. Det gillar jag. När det är så enkelt att barnen kan hjälpa till. Receptet hittar du här


Snart kommer våra fina vänner på middag. Då vankas Pulled Pork á la Mangan. 

Jenny hjärtar verkligen dagar med mycket mat, träning, musik och vänner. 

Inga kommentarer: