söndag 20 oktober 2013

Inför Finalloppet

Det har aldrig lockat mig tidigare. Att prova banan innan ett lopp. Jag brukar komma sådär lagom förberedd. Behöver inte alls veta vad som väntar runt nästa krön. Det är det som är lite av tjusningen. Att inte veta. Kommer det en mördarbacke nu? En tråkig raksträcka eller en skön utförslöpa?

Men när jag fick frågan om jag skulle provspringa inför Finalloppet så kändes det kul att haka på. En ny erfarenhet. 

Det hör inte till vanligheterna att jag ställer klockan en söndag morgon för att ge mig ut i regnet med ett gäng okända människor i trikåer. Men det gjorde jag imorse. Var sådär sugen. Men väl på plats bland alla glada och huttrande löpare bestämde jag mig för att det skulle bli kul. Hade först tänkt ta milen för att ha några överraskningar kvar till loppet om två veckor. Men jag ändrade mig. 


Så nu vet jag att det är en riktigt kul bana. Speciellt mittenpartiet. Smalt, lerigt och många rötter och stenar. Full koncentration. Bra som omväxling efter den ganska platta och breda första sträckan. Och så var det ju utför på slutet. Gött. Och så serverades värmande soppa och knäckemackor efter målgång. Så gott!


Inga kommentarer: