söndag 9 november 2014

Maximalt inspirerad...

...och trött efter gårdagens fantastiskt roliga inspirationsdag med Crossnature. Under dagen hann vi testa nya övningar och dela med oss av erfarenheter som "Talkompisar", "Zombiegrodor" och omvända Burpees. Talkompisarna och omvända burpees körde jag alldeles nyss på mitt söndagspass med Rootcamp och mina deltagare var grymma!

Roligast igår var ändå att testa utomhusträning med pannlampa med ledning av Tjurrusetvinnaren Lisa Dahlberg. Det var en härlig känsla att kunna sticka rakt in i kolsvarta skogen och göra samma övningar som vi brukar endast upplysta av våra pannlampor. Både mysigt men också trixigt att ha koll på sina fötter och stigen framåt. Härligt att gå skottkärra och köra kompisdrag uppför en mörk backe. Jag är nu så himla sugen på att planera in ett mörkerpass så snart det bara går så mina Rootisar får testa också.

Gårdagens sista timma ägnade vi åt ännu mera pannlampa: Terränglöpning utefter reflexbana med Daniel Wiberg från Stark Ute. Skithäftigt! Men detta kräver en bra pannlampa märkte jag. Min billiga funkade under utomhusträningspasset, men räckte inte alls långt för detta ändamål, men jag hade som tur var folk med starka lampor bakom som lyste upp. Snacka om total koncentration och vikten av att våga lita på sin förmåga. Mina terrängskor från Icebug gjorde verkligen sitt jobb. Grymt grepp trots hala stenar och rötter. Tänkte att detta är så coolt! Karar jag detta blir det en piece of cake att springa terräng i dagsljus. Jag är hooked! Hittar jag ingen bana i närheten får vi helt enkelt sätta upp en.








Inga kommentarer: