måndag 7 oktober 2013

Dubbelt så bra som innan

Idag var det magiskt. Fullt i maskinerna och på brädorna. Ös. Det finns verkligen inget roligare än att motivera andra. Speciellt inte när det gäller träning. Jag kan inte få nog av att peppa, instruera rätt teknik och visa alternativa övningar. Se till att alla kan jobba utifrån sin förmåga. Sina förutsättningar. Se hur både leenden och grimaser sprids och hur svetten lackar. Lite till. Lite djupare. Lite snabbare. Att få sprida träningsglädje och se hur människor utvecklas är bara så häftigt. Det är en sak att jag älskar att träna själv. Men att som träningsfrälst också få andra att träna och må bättre är fantastiskt.

Det är såklart inte magi varje gång jag håller ett gruppträningspass. Men varje gång jag lämnar gymet efter ett svettigt pass med "mina" tjejer mår jag dubbelt så bra som innan. Jag hoppas det är ömsesidigt...




Inga kommentarer: